„Karczma Antybohaterów” czyli relacja z 24 Soboty z RPG

Marcowe, wiosenne „Kości” rozpoczęliśmy tym razem od krótkiej, improwizowanej inscenizacji. Jako że pojawiło się kilku nowicjuszy w eRPeGowej dziedzinie, nasi Mistrzowie Gry postanowili unaocznić wszystkim, na czym gry wyobraźni polegają w praktyce. Nazywając tę sesję dosyć zadziornie – „Karczma Antybohaterów” – odegrali wątpliwych moralnie śmiałków, wszczynających bójkę w zajeździe, chcących pokazać, kto będzie rządził okolicą. Całość poprowadził Mistrz Kosma, jednocześnie tłumacząc kolejne „tajemnice” i specyfikę sesji RPG. Usatysfakcjonowani uczestnicy postanowili, że w następnym miesiącu winna odbyć się kolejna odsłona przygód Antybohaterów.

W marcu nasi gracze mieli do wyboru sesje:

  • „Warhammera” (2ed.), gdzie wcielając się w dwie role – raz szczuroludzi (skavenów), raz ich ludzkich niewolników – mieli uratować lub zniszczyć miasto Zielonego Diamentu. W kulminacyjnym momencie doszło do podziału drużyny za sprawą boskiej ingerencji. W pałacowej kuchni bretońskiego księcia doszło do walki, która przesądziła o obrocie spraw.
  • „Savage Worlds” w klimatach płaszcza i szpady, gdzie hiszpańskie rodzeństwo ścigała niegodziwego awanturnika, który zabił ich ojca. Dramat rodzinny między siostrami a bratem znalazł swój finał w zabójstwie mordercy w miasteczku San Ricardo.
  • „Świata Mroku”, w którym książę Himillo, Prawdziwy Faerie, rządzący „Lasem Wiecznej Nocy”, porwał grupę ludzi podczas pełni księżyca, by nakarmić się ich duszami. Zadaniem graczy było uciec ze snu/koszmaru, który zgotował naszym bohaterom, docierając do Bramy Czaszek, a następnie na Ziemię.
  • „Wyjątkowych Bohaterów i Niezwykłych Zagrożeń”, gdzie grupa bohaterów, aspirująca do miana herosów, nieoczekiwanie wplątuje się w wojnę pomiędzy trzema frakcjami – leśnych istot, elfów i ludzi. Tłem sesji pełnej wyborów moralnych i humoru była prawdawna, tętniąca magią, Puszcza.
  • „Dragon Age”, w którym nasi uczestnicy wcielili się w grupę skazańców wysłanych na Głębokie Ścieżki, na drodze do których zostali napadnięci. Ich celem była ucieczka za wszelką cenę, bowiem ich życie było w każdym momencie zagrożone.

Dziękujemy bardzo naszym Mistrzom Gry za zaangażowanie oraz wsparcie: Weronice Witkowskiej – Kulas, Mateuszowi Buce, Markowi Kozłowskiemu, Wojciechowi Krzymińskiemu oraz Kosmie Sochańskiemu. Dzięki Wam po raz kolejny mogliśmy zaprezentować jak twórcze i niezwykłe jest granie w RPG.

Tekst: M. Mroczek

Zdjęcia: I. Ginett, M. Mroczek


Dodaj komentarz