Zwolnieni z teorii w Pałacu Młodzieży
18 marca w jednej z pracowni plastycznych Pałacu Młodzieży odbyły się warsztaty plastyczne, które zorganizowała „Grupa projektowa AA dla AA”. Pod tą nazwą kryją się uczniowie z I Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie.
„Chciałyśmy przybliżyć dzieciom autystycznym sztukę, a mieszkańcom miasta umożliwić zrozumienie innych i spojrzenie na świat ich oczami. Autyzm to nadal nierozumiane przez wielu zaburzenie i mamy nadzieję, że dzięki nam dla kogoś stanie się ono trochę jaśniejsze.” – mówią organizatorki.
Warsztaty odbyły się w ramach projektu Zwolnieni z Teorii.
Według danych szacunkowych w Polsce może być około 340 tys. osób z autyzmem, z czego 80 proc. stanowią dzieci. Dzieci autystyczne mają problem z porozumiewaniem się z innymi, a także z własnym zachowaniem. Trudne jest dla nich ukazanie własnych, skrywanych emocji i potrzeb oraz zostaje ograniczony ich sposób wypowiadania się.
Warsztaty z rysowania i spełniania się artystycznie miały pozwolić zrozumieć myśli tych dzieci. Dały im możliwość wykazania się w inny sposób, nie słownie, a poprzez własną twórczość. Po warsztatach zorganizowana zostanie wystawa z ich pracami.
„Jest to szansa dla Szczecinian na zrozumienie myśli oraz emocji uczestników naszych warsztatów, którzy normalnie nie mają możliwości przekazania tego co myślą. Prócz tego, nasi beneficjenci, czyli publiczność wystawy, będą mieli okazję dowiedzieć się więcej o autyzmie oraz o tym jak dzieci sobie radzą z zadaniami manualnymi. Wystawa będzie także ciekawym wydarzeniem dla osób zainteresowanych psychologią, pedagogiką lub sztuką. Być może stanie się on dla nich źródłem inspiracji, spojrzą na świat innymi oczami.” – mówią organizatorki warsztatów.
Wystawa prac, które powstały w trakcie warsztatów odbędzie się 23 marca w Bibliotece Głównej ZUT przy ulicy Ku Słońcu 140, w godzinach od 16.00 do 18.00
Autorami prac są dzieci z Punktu Przedszkolnego Niebieski Krokodyl w Szczecinie.
Projekt Zwolnieni z Teorii to platforma dla studentów i licealistów do tworzenia własnych projektów społecznych. Platforma pozwala też zaplanować działania. Na platformie uczniowie otrzymują praktyczne wskazówki, które ułatwiają im realizację projektu. Nawiązują partnerstwo, uczą się pracy w zespole, tworzą harmonogram i budżet. Przydzieleni mentorzy, odpowiadają na ich pytania, kontrolują prace, sprawdzają postępy.
zdjęcia: MW
You must be logged in to post a comment.