Poniedziałek
Za nami pierwszy dzień półkolonii w Pałacu Młodzieży. Oto jak spędzili go nasi uczestnicy. Od godz. 9:30 odbywały się zajęcia w wybranych pracowniach a na koniec odbyła się impreza integracyjna – dla wszystkich grup.
Śpiew
Wielu osobom się wydaje, że śpiewać każdy może… Cóż, pod prysznicem czy przy goleniu zapewne tak, ale gdy trzeba wyjść na scenę i stanąć przed publicznością, to już nie jest takie proste. Dlatego zajęcia wokalne rozpoczęły się od ćwiczeń dykcyjnych i melodycznych, a także od integracji grupy, aby ułatwić wszystkim indywidualne występy przed mikrofonem.
Sport – pływanie
Zajęcia na basenie to zawsze przyjemność, nie tylko dla tych, którzy umieją pływać – kiedy na zewnątrz doskwiera upał i ostre słońce, miło jest spędzić trochę czasu w chłodnej wodzie. Półkoloniści z grupy młodszej (V) rozpoczęli lub doskonalili naukę pływania (w zależności od posiadanych umiejętności), a potem instruktorzy zaproponowali im szereg gier i zabaw. Z kolei grupa starsza (VI), w której zdecydowana większość umie już nieźle pływać, ćwiczyła między innymi elementy związane z wydechem i zanurzaniem się w wodzie.
Plastyka
Pierwsze zajęcia plastyczne upłynęły pod znakiem… komórki. Tak, tak, zwykłej (a może niezwykłej?) ludzkiej komórki. Dzieci musiały najpierw ją sobie wyobrazić, a następnie narysować przy pomocy pasteli olejnych. Powstały naprawdę frapujące dzieła – ciekawe, czy nasze komórki pod mikroskopem wyglądają równie kolorowo?
Zabawy przy muzyce
Pierwsze zajęcia zazwyczaj obejmują integrację grupy, jako że półkoloniści spędzą razem cały tydzień i wskazane jest, by się lepiej poznali. Podczas muzycznych zabaw, zarówno w grupie młodszej (V), jak i starszej (VI) dzieci brały więc udział w różnych ćwiczeniach sprzyjających zawieraniu przyjaźni: skocznych, bieżnych, naśladowczych, zabawach z piłkami-kangurkami oraz innymi rodzajami sprzętu sportowego.
Taniec
Pierwsze zajęcia taneczne mogłyby nosić tytuł „Taneczna opowieść” – ponieważ pani Ewa zaproponowała dzieciom łagodne wejście w świat tańca: ćwiczenie pięknej etiudy do muzyki lirycznej. Spokojne, harmonijne ruchy, niespieszne obroty i prosty układ choreograficzny – wszystko to sprzyjało rozwijaniu wrażliwości muzyczno-tanecznej dzieci i z pewnością im się spodobało. A szybkie postępy w opanowywaniu poszczególnych fragmentów mogły wzbudzić podziw obserwatorów.
Futbol amerykański
Zajęcia z futbolu amerykańskiego to nowość w pałacowej ofercie półkolonii. Okazało się jednak, że zainteresowanie tą dyscypliną sportu jest spore – bo wbrew pozorom, nie jest to wcale tak brutalna gra, jak może się wydawać, a ponadto pozwala na kontrolowane wyładowanie nadmiaru energii. Podczas pierwszych zajęć półkoloniści zapoznali się z zasadami gry i historią futbolu amerykańskiego, dowiedzieli się też co nieco o działającej w Szczecinie drużynie Zachodniopomorska Husaria. Kto wie, może wśród uczestników zajęć znajdą się tacy, którzy łykną bakcyla i w przyszłości staną się zawodnikami tego zespołu?
Teatr
Kształtowanie umiejętności teatralnych rozpoczęło się od ćwiczeń i zabaw integracyjnych – wszak współpraca na scenie to niezwykle ważny element aktorskiego kunsztu, więc trzeba najpierw poznać swoich kolegów i zaprzyjaźnić się z nimi. Potem dopiero przyjdzie czas na bardziej indywidualne i skomplikowane zadania teatralne.
Szachy
Szachy – jak mówią – to królewska gra. Wymaga nie lada umiejętności, które doskonali się latami – logicznego myślenia, przewidywania ruchów przeciwnika, budowania własnej taktyki itp. Ale zacząć trzeba od podstaw: poznania zasad gry i sposobów poruszania się poszczególnych figur. W grupie młodszej (VII) pierwsze zajęcia skupiły się wokół najprostszych elementów i podstaw gry królem i pionkami. W starszej(VIII) uczestnicy zajęć w większości potrafią już grać w szachy, toteż doskonalili umiejętność poprawnego rozpoczynania partii.
You must be logged in to post a comment.