Kości ruszyły czyli 62 Sobota z RPG
Za nami rozpoczęcie nowego sezonu naszej pałacowej erpegowej imprezy. Tegoroczny sezon rozpoczynamy z większymi restrykcjami wobec naszych prowadzących, bowiem tzw. ustawa Kamilka nakłada na nich (i na nas jako organizatorów) zapewnienie większego bezpieczeństwa osobom małoletnim. Nie znaczy to, że przy stołach było nudno! Co to, to nie! Przygody wciąż były niezwykle ekscytujące, co zresztą pokazały ankiety po-sesjowe. Całe spotkanie rozpoczęło się od warsztatów integracyjno – teatralnych poprowadzonych przez opiekuna wydarzenia, Marcela Mroczka. Dzięki warsztatom dystans między uczestniczkami i uczestnikami zmniejszył się, co dało później wyraz przy stołach poprzez duże zaangażowanie w sesje RPG. Poniżej opisy wspaniałych przygód, jakie nasze uczestniczki i uczestnicy mieli do wyboru w październiku.
Juniory (10 – 14 l.):
1. „Dungeons and Dragons. 5ed” – Grupa kodome z północnych lasów Japonii zjawia się na wielkim spotkaniu yokai (duchów) lasu. Ze zdziwieniem zauważaj, że brakuje 3 potężniejszych bytów i postanawiają udać się do ich wymiarów w celu sprowadzenia na spotkanie. Po przybyciu do yokai lodu, okazuje się, że ktoś siłą wdarł się do jej domeny i porwał ją. Idąc po śladach, znaleźli grupę Oni (demonów), którzy porwali ją. Drugiego yokai – odpowiedzialnego za drzewa – porwali i zgładzili ludzie, chcący wypalić las. Kodami przekonali pozostałe duchy, że nadszedł czas, aby yokai z lasu wystąpiły zbrojnie przeciw rasom śmiertelnym, skoro ci wchodzą do lasu z przemocą w umysłach,
2. „Zapomniane Krainy” – Grupa poszukiwaczy przygód wyruszyła na wyprawę do znajdującego się pod miastem Waterdeep wielkiego lochu pełnego niebezpieczeństw, znanego jako Podgórze. Konfrontując się z hydra, zagadkami sfinksa i pułapkami, zdobyli artefakt, który pozwolił im spełnić ich wspólne życzenie – zdjąć wszystkie klątwy rzucone przez czarnoksiężników,
3. „Sci-Fi” – Grupa obudziła się na statku kosmicznym, który przewoził kolonistów do innej galaktyki. Statek zleciał z kursu z powodu kapitana, który został akolitą ciemnej strony mocy i chciał zostać panem nowo odkrytej galaktyki. Po uratowaniu statku, pokonaniu złego kapitana i wybudzeniu kolonistów nad piękną niebieską planetą symulacja zakończyła się. Gracze tak na prawdę byli kadetami, a symulacja miała za zadanie sprawdzić ich umiejętności w warunkach stresowych.
Seniory (15+ l.):
1. „Mörk Borg” – Trzech podejrzanych typów obudziło się w karczmie obleganej przez żywe trupy pozszywane z różnych kawałków. Trupami kierował osobnik zakutany w szmaty i siedzący na gnijącym koniu. Okazało się, że ten człowiek pomagał kapłanowi Ziemi, który usiłował zniszczyć magiczne więzy, powstrzymujące jednego z Synów Ziemi. Tak zwani bohaterowie pokonali kapłana, a Syn Ziemi zapadł znowu w sen,
2. „Kult” – Trzech graczy wcieliło się w śledczych mających zapewnić bezpieczeństwo świadkowi koronnemu. Mieli go pilnować do czasu rozprawy sądowej. Z początku łatwe zadanie coraz bardziej zaczęło się komplikować. Dewastacja pojazdu graczy, telefony z pogróżkami, a ostatecznie uświadomienie graczom, iż pilnują nie tę osobę, którą powinni. Próba odnalezieni właściwej osoby zaczyna się od strzelaniny w mrocznym zaułku Londynu, poprzedzonej włamaniem do domu świadka, a zakończonej starciem w meksykańskiej knajpie. Graczom udaje się odbić świadka, jednak kosztem innego funkcjonariusza, biorącego udział w akcji,
3. „Fragged Aethernum” – Grupa Uwiązanych w nieskończonym mieście ruszyła wytropić bestię, która terroryzuje dzielnicę w ostatnim czasie. Pokonując pułapki zastawione przez czarta, w końcu docierają na ogromny cmentarz, gdzie w długiej, morderczej i nierównej walce ostatecznie udaje im się odesłać adwersarza z powrotem na Dół.
Serdecznie dziękujemy całej szóstce naszych Mistrzów Gry – Radkowi Kowalskiemu, Wojtkowi Krzymińskiemu, Patrykowi Materce, Kosmie Sochańskiemu, Maćkowi Szydłowskiemu oraz Krystianowi Woźniakowi – za dobre rozpoczęcie nowego sezonu „Kości”. Idea wspólnego grania przygód po raz kolejny idzie w świat i sprawia, że siła wyobraźni nie słabnie, zwłaszcza wśród najmłodszych graczek i graczy.
Tekst i zdjęcia: Marcel Mroczek
You must be logged in to post a comment.