Powrót do szkoły i powrót na „Kości”! – relacja z 57. Kości
Wrześniowe „Kości” są już za nami, a to oznacza rozpoczęcie kolejnego sezonu naszej pałacowej, erpegowej imprezy. Tę edycję postanowiliśmy lekko urozmaicić i w ramach jesiennej integracji nawiązaliśmy współpracę ze szczecińskim Paprykarzem Larpowym, grupą zapaleńców, którzy również uwielbiają gry w wymyślonych światach, lecz zamiast kostek używają aktorstwa. Nasi goście mieli okazję polarpować w kilka różnych krótkich gier, których celem było znalezienie wspólnego rozwiązania, np. oddanie honoru zaprzyjaźnionemu samurajowi lub zdobycie rzadkiego pokemona. A po integracji do jakich sesji zasiedli nasi gracze i graczki?
Seniory:
1. „Mothership” – Gracze wcielili się w członków Ruchu Oporu walczących z nazistami. Najpierw zniszczyli ich statek, skąd dostali informacje o tajnej bazie na księżycu. Udało im się przechwycić tajny projekt III Rzeszy. Transportując go do bazy, wypełzł z niej potwór, który niestety pozbawił życia jedną z postaci. Gra skończyła się w momencie nadejścia wsparcia dla Ruch Oporu,
2. „Słowianie” – Polowanie na baba jagę. Gracze przyjechali do Babiego Lasu, spotkali Borową babę, która powiedziała, że im pomoże, jeśli rozłączą jej córkę rusałkę z jej nowym chłopakiem. Udało im się zniszczyć ten związek tak bardzo, że rusałka zabiła swojego wybranka, następnie ruszyli do Kaduka po więcej informacji. Przekazali mu dary i dostali namiar na Babę Jagę. Dotarłszy do niej, pozbawili ją życia i ocalili porwane dzieci,
3. „Starożytna Grecja” – Na najwyższej skale tuż przy Srebrnej Przełęczy, niedaleko miasta Krytone, pojawił się skrzydlaty, mówiący lew. Bestia zabiła każdego, kto ją zaatakował lub tylko próbował przemknąć obok niej. Lew nie tylko rozszarpywał ludzi, lecz również wyśmiewał się z nich okrutnie. Trójka bohaterów pokonała potwora i odkryła, że bestię stworzył i nasłał Thestomets, oneiromanta, który chciał się zemścić na rodzinie jednego z bohaterów.
Juniory:
1. „Zapomniane Krainy” – Drużyna awanturników podczas rejsu statkiem zostaje zaatakowana przez krakena. Po zatopieniu statku bohaterowie i bohaterki szybko odnajdują się w roli rozbitków na tropikalnej wyspie. Przemierzając dżunglę i walcząc z przeciwnościami losu, odnajdują czarnoksiężnika Ozymandiasza, który w zamian za pomoc pomaga im wrócić do domu.
2. „Neuroshima” – Grupa najemników udała się do post apokaliptycznego Colorado, aby zbadać tajemnicę ciszy z strachu przekaźnikowej. Na miejscu okazuje się, że maszyny zahipnotyzowały żołnierzy.
Dziękujemy z całego serca naszym Mistrzom Gry – Radkowi Kaczmarkowi, Wojtkowi Krzymińskiemu, Cyprianowi Łopatniukowi, Kosmie Sochańskiemu i Maćkowi Szydłowskiemu – za kolejne, magiczne „Kości”.
Dziękujemy również Paprykarzowi Larpowemu za przygotowanie krótkich larpowych gier oraz przeprowadzenie ich podczas naszej imprezy!
Tekst: Marcel Mroczek
Zdjęcia: Izabela Ginett
You must be logged in to post a comment.