Konkursów rozstrzygnięcie, czyli czerwcowe „Kości” .
Nadszedł czas na odpoczynek dla naszych Mistrzów Gry. Przez ostatnie 10 miesięcy czuwali, aby naszym graczkom i graczom niczego nie brakowało podczas co miesięcznych „Kości”, więc pozwólmy im również udać się na zasłużone wakacje.
Czerwcowe „Kości” to „Kości” podsumowujące – oprócz sesji RPG odbywa się również wręczenie nagród osobom, które wypracowały sobie tytuł Graczki i Gracza Roku oraz dziękuje się Mistrzom za ich całoroczną pracę.
W tym roku sami Mistrzowie postanowili, że należy zakończyć tradycję nagradzania Mistrzów Roku, a skupić się głównie na tych, którzy grają. Dla nich samo spotkanie z młodym pokoleniem graczy i graczek jest nagrodą samą w sobie i pozwala im na ciągłą pracę nad własnym warsztatem. Osoby grające z niekłamaną ciekawością czekają na wyłonienie się tych osób grających, które najbardziej przysłużyły się drużynom przy stołach.
W tegorocznym konkursie tytuły zebrali:
1. Alicja Muras jako Graczka Roku 2022/2023,
2. ex aequo Marianna Marszal jako Graczka Roku 2022/2023
3. Michał Pakuła jako Gracz Roku 2022/2023.
Gratulujemy laureatom, bowiem oznacza to, że wyróżniliście się zespołowością, dobrą grą aktorską oraz sympatią wobec pozostałych osób przy stole. Mamy nadzieję, że przyznany tytuł jest dla Was powodem do domu. A w co mogliśmy zagrać w czerwcu? Co królowało przy stołach?
Juniory:
1. „Zew Cthulhu. Kothulhu” – Gracze wcielili w koty, które zbiegiem okoliczności natrafiły na kultystę, który chce porwać ich opiekunów.
Nasi czterołapi bohaterowie musieli ratować swoich ukochanych otwieraczy puszek z rąk strasznych oprawców,
2. „Mechanika autorska” – W Faerunie grupa łowczyń potworów wzięła udział w polowaniu na ogromnego pająka, by zdobyć sławę i trofea. Pokonując inne grupy łowczych i zamieszkujące las stwory, korzystając ze swojego sprytu i umiejętności, wytropiły swój cel, konfrontując się w nierównej walce, z której jednak wyszły zwycięsko, okrywając się sławą.
Seniory:
1. „Mörk Borg” – Najwyższy sąd miasta Grafalk skazał trzy postacie graczy (złodziejkę, berserkera i heretyka) na sześć lat ciężkich robot w kamieniołomie, który znajduje się w Górach Czarnych. Nadzorca kamieniołomu, Alisder Thron, powitał nowych podopiecznych i wyjaśnił im, że jeszcze nikomu nie udało się przeżyć ponad trzech lat. W nocy postacie graczy wywołały zamieszanie i uciekły w góry. Heretyk powiódł pozostałe postacie do kaplicy jego boga, «Ukrytego i Bezimiennego», gdzie został namaszczony na proroka,
2. „Cthulhu Dark Ages” – gra rozpoczęła się w dyliżansie, w którym gracze poczęli zbliżać się do miasta. Po drodze jednak wpadli w pułapkę i musieli stawić opór bandytom. Dotarłszy do miasta i rozmówiwszy się ze swoim pracodawcą (lokalną szychą), mieli za zadanie znaleźć starożytny amulet. Po przygotowaniu ruszyli do wskazanych przez szefa ruin. Amuletu bronił wilkołak i po odzyskaniu amuletu okazało się, że pracodawca ich wykiwał i wynajął najemników, aby pozbyli się graczy. Na szczęście bohaterowie pokonali zarówno jego jak i jego zgraję,
3. „Fate Accelerated” – gracze zostali wrzuceni do świata mitycznej starożytnej Grecji. Po napadzie na ich wioskę okrutnych Sług Cerbera, postanowili wybrać się z ratunkiem i ostrzeżeniem do pobliskiej wioski, w której oprawcy również mogliby się znaleźć. Przechodząc przez Las Artemidy, napotkali satyrów toczonych przez śmiertelną chorobę oraz samą boginię lasu. Ta, niestety, za zbytnią ciekawość i podglądactwo przeklęła jedną z postaci i dorobiła jej jelenie rogi. Dotarłszy do sąsiadów, gracze zobaczyli jedynie pobojowisko oraz rzekę siarki i lawy, która powoli sunęła w głąb lądu, m.in. do ich małej ojczyzny. Zapłaciwszy Charonowi dwa obole za przewóz, stanęli naprzeciw samego władcy piekieł, Hadesa, który miał za cel podbicie półwyspu celem umniejszenia władztwa Zeusa. Na szczęście bohaterom udało się częściowo przekonać boga do swoich racji i zamiast walczyć z nim, stanęli oko w oko z Cerberem. Jeden z bohaterów niestety nie powrócił szczęśliwie do swojej wioski, ponieważ podczas spotkania z panem podziemi skosztował pyszności z jego stołu. Wieść niesie, że zaopiekowała się nim Persefona.
Serdecznie dziękujemy czerwcowym Mistrzom – Mateuszowi Freidenbergowi, Radkowi Kowalskiemu, Wojtkowi Krzymińskiemu i Kosmie Sochańskiemu – za wspaniałe sesje. Na pewno emocje panujące przy stole, zachęcą waszych graczy i graczki do powrotu w pałacowe mury we wrześniu.
Tekst: Marcel Mroczek
Foto: Izabela Ginett
You must be logged in to post a comment.