Szóste zamknięcie sezonu, czyli relacja z 48. Soboty z RPG
Po raz kolejny będziemy musieli zrobić sobie wakacyjną przerwę wolną od RPG w Pałacu. Ostatnie – 48 „Kości…” – nie tylko zamknęły kolejny sezon, ale również pozwoliły na snucie nowych planów na przyszłość. „Kości…” to nie tylko sesje RPG, to również praca Mistrzów i Mistrzyń Gry, opracowywanie nowych rozwiązań narratorskich i eksperymenty storytellingowe. Każdy z gości dokłada jedną cegiełkę do tej już sporej budowli, jaką jest nasza impreza, ale jak to bywa z architekturą – nieraz trzeba coś przebudować, by obiekt stał się piękniejszy i trwalszy. Dlatego już teraz zapowiadamy, że zamierzamy się zmienić i poprawić, aby we wrześniu ruszyć z nową energią przez erpegowe przestworza. Tymczasem w czerwcu można było zagrać w:
- „Wiedżmina” – Gracze wcielili się w grupę łowców smoków biorących udział w obławie na bestię z Gór Smoczych. W trakcie polowania dzielnie poszukiwali śladów smoczej obecności, skutecznie krzyżując plany swoich konkurentów,
- „Cyberpunk” – Grupa najemników udałą się na kontenerowiec, przerobiony na miasto u wybrzeży Kanady. Ich zadaniem było odzyskać walizkę zawierającą tajemniczy cud bioinżynierii warty 50 milionów eurodolarów. Na miejscu po ustaleniu szczegółów i kilku układach, dowiedzieli się o miejscu transakcji – łodzi podwodnej. Próbując swoich sił jako handlarze, popełnili jednak wielki błąd w swoim planie, skutkujący wybuchem ich własnej pułapki i śmiercią w odmętach lodowej zatoki,
- „Cypher RPG” – Postacie to superbohaterowie, pracujący dla korporacji «Strażnicy Rzeczywistości». Dostali zadanie zbadania tajemniczego obiektu, mającego formę czarnego jaja, jakie pojawiło się w pustynnym wąwozie niedaleko Houston. Inna korporacja wysłała swoją ekipę badawczą, doszło więc do strzelaniny. Bohaterowie schronili się w bunkrze, który wydawał się opuszczony. W jego wilgotnych podziemiach odkryli dziwną istotę, coś w rodzaju drzewa z mięśni i innych tkanek, z licznymi gałkami ocznymi jak kiście winogron, która chciała ich wszystkich wchłonąć. Stwór wysłał dwóch mutantów, którzy zranili jednego z superbohaterów. Drużynie udało się przetrwać do momentu wylądowania korporacyjnego helikoptera,
- „Dzieciaki na rowerach” – lata 80., Police. Grupa dzieciaków odkrywa, że za śmiercią/zniknięciem ich kolegi ze szkoły stoi konflikt z przeszłości między greckimi a macedońskimi uchodźcami, zamieszkującymi ich miasto w latach 60. Odkrywają fundamenty starego domu, w którego kominku odnajdują szczątki wężopodobnego dziecka, zaś na dawnym okolicznym terenie – obecnie zalesionym – znajdują zakopane realistyczne posągi pewnej rodziny.
Dziękujemy ogromnie za czerwcowe sesje naszym zaprzyjaźnionym Mistrzom Gry – Tomkowi Dziedzicowi, Wojtkowi Krzymińskiemu i Maćkowi Szydłowskiemu. Dzięki współpracy z Wami mogliśmy z przyjemnością zamknąć kolejny sezon „Kości”.
Tymczasem wszystkim Graczkom i Graczom życzymy udanych wakacji i sposobności do grania w RPG nie tylko w Pałacu Młodzieży!
Tekst: M. Mroczek
Zdjęcia: I. Ginett
You must be logged in to post a comment.