„Heroiczny listopad czyli relacja z 43 Soboty z RPG
Kolejne listopadowe „Kości”, chociaż skromne, odbyły się w bardzo pogodnej i służącej zabawie atmosferze. Jesień nie dała się naszym graczom we znaki i nie stanowiła źródła nieszczęść ani pomyłek. Była motorem napędowym wspaniałych opowieści, które 20 listopada zagościły przy pałacowych stołach. A jakie tym razem systemy RPG i przygody pojawiły się w murach auli?
- „Golden Sky Stories” – W prowincjonalnym japońskim miasteczku zaginął wiekowy mieszkaniec, cierpiący na demencję. W jego poszukiwania włączyły się niezwykłe zwierzęta, potrafiące przybrać ludzką formę – henge. Odnalazły go i odkryły, że staruszek jest ostatnim czcicielem bogini małego strumyka. Dzięki ich zaangażowaniu (i pewnemu fortelowi) do grona wyznawców Sanshoo-gami dołączyły dzieci i młodzież szkolna, organizując piękny festiwal ku jej czci. Niestety, jak to w życiu bywa, staruszek nie doczekał tej wspaniałej imprezy, lecz jego duch zaznał pokoju, dzięki spełnieniu jego ostatniej woli.
- „Dungeons and Dragons. 5ed.”– Drużyna Bohaterów Wolnych Ludów została wplątana w pałacowy spisek wymierzony w despotycznego lorda Gunnara. W wyniku zakulisowych machinacji próba obalenia watażki nie powiodła się, a BG zostali zmuszeni do wzięcia udziału w Morskich Igrzyskach.
- „Dungeons and Dragons. 5ed.” – Grupa najemników na usługach barona udała się do malowniczej wioski, by rozwiązać problem przerwanych dostaw i zaginięć. Na miejscu – we współpracy z koboldami – pokonali gnollich najeźdźców i uratowali ostatnich z żywych porwanych.
- „Cypher System RPG” – Archaiczna Grecja: Kerynios nie słynie ani z bogactwa, ani z liczby bohaterów, jacy pochodzą z tego okręgu. Życie toczy się tu powoli i nie obfituje w ciekawe wydarzenia, dlatego włamanie do świątyni Diewosa i kradzież złota ze świątynnego skarbca było szokiem dla wszystkich. Jednakże Melanipposa, kapłana Diewosa, bardziej martwiło to, że oprócz złota złodzieje ukradli cztery miedziane tabliczki, zapisane pismem z krainy K’naan. Melanippos od dawna wiedział, że tabliczki skrywają w sobie magię, lecz nigdy nie udało mu się odcyfrować tekstu. Po pewnych perypetiach trzech bohaterów odnalazło i pojmało złodzieja: wiedźmę Jezebel, wysłaną z miasta Ghazzat po tabliczki.
Serdecznie dziękujemy Mistrzom Gry – Tomaszowi Dziedzicowi, Wojciechowi Krzymińskiemu, Grzegorzowi Tyliszczakowi i Maciejowi Szydłowskiemu – za kolejną odsłonę wspaniałych przygód w świecie wyobraźni. Dziękujemy Wam za zabranie graczy w fantastyczne światy, w których mogą być heroinami i herosami!
Tekst: Marcel Mroczek
Zdjęcia: Izabela Ginett
You must be logged in to post a comment.