„Preludium do jesieni” – relacja z 38 Soboty z RPG
Póki jesień poczęła się zadamawiać na naszych ulicach, postanowiliśmy ponownie wyruszyć w podróż w nieznane zakamarki wyobraźni. Pierwsze liście opadłe z drzew są jedynie zaczątkiem sezonu na długie sesje RPG w domu. Jeszcze chce się wychodzić, spotykać ze znajomymi; jeszcze pogoda nie odstręcza i nie mówi, by zasiąść w domowym zaciszu, będąc zawiniętym w kocyk i trzymając w ręce kubek z ciepłą herbatą lub kawą. Znaleźli się jednak Ci, którym nie w głowie codzienność, lecz którzy mają ochotę na coś magicznego. Podczas 38 „Kości” mieli okazję zagrać w sesje osadzone w światach:
- „Cyberpunk” – Rodzeństwo udało się na zlecenie szeryfa do opuszczonej fortecy gangu, by sprawdzić ich tajemnicze zniknięcie. Po odkryciu mutantów rozpoczęli karkołomną ucieczkę, którą zakończyli w świątyni Boga Maszyny. Tam chcąc odetchnąć, zostali złapani przez ich wcześniejszych adwersarzy sprzed misji.
- „Star Wars” – Czwórka żołnierzy ARC (Advanced Recon Commando) zostaje wysłana na powierzchnię planety Umbara, gdzie po śmierci umbarańskiego senatora, wybucha wojna domowa, a władze ogłaszają dołączenie do Sojuszu Separatystów. Komandosi mają za zadanie odbicie VIPa, który posiada ważne dane wywiadowcze.
- „Aphalon 2.0” – Trójka młodych ludzi, mieszkańców małej wsi, spędza czas na beztroskich zabawach w grupie przyjaciół. Podczas wypadu nad rzekę znajdują na brzegu ciało elfa Avatarii, których w okolicy Jaworów nikt nie widział od wielu dziesiątek lat. Tej samej nocy na wioskę napadają orkowie i gobliny. Dzieciaki muszą uciec ze wsi, pośród plądrujących wieś potworów wynosząc znaleziony przy ciele elfa dziwny przedmiot.
- „Cypher RPG – Czarna Kompania” – Bóg Bólu to czarodziej i tyran miasta Cho’n Delor, który od ponad dekady prowadzi wyniszczającą wojnę z Trzema Miastami. Ponieważ jego własne wojsko nie jest najwyższej jakości, wynajął najlepszą na świecie grupę najemników (postacie graczy) – Czarną Kompanię. Jej zadaniem jest rozwiązanie problemu w jednej z wiosek, gdzie wieśniacy widzieli na nocnym niebie kolorowe pasy i tańczące pomiędzy nimi rogate demony.
- „D&D 5ed.” – Grupa śmiałków przyjmuje zlecenie włamania do Mozaikowej Krypty. Bohaterowie konfrontują się ze zbirami dowodzonymi przez Alisę Tal’Dorei – ich dotychczasową pracodawczynię. W trakcie agresywnych negocjacji dochodzi do walki na drugim piętrze luksusowego przybytku „Księżycowa Maska”. W finale, jeden z BG ginie, a reszta bierze nogi za pas. W scenie po napisach triumfujący adwersarz przybiera postać zabitego BG.
- „D&D 5ed.” – Trzech poszukiwaczy przygód z Akademii Bohaterów zostaje poproszonych o pomoc w odnalezieniu mordercy. Z biegiem śledztwa odkrywają, gdzie być może ukrywa się zabójca. Opuszczony magazyn staje się arena zabawy w kotka i myszy. Po pełnych napięcia poszukiwaniach, zabójca zostaje odkryty i dochodzi do starcia. Okazuje się, że na paladynów różnych zakonów w Neverwinter ktoś wydal wyrok.
- „Zew Cthulhu – Mroczna latarnia” – Jest noc 12 kwietnia 1926 r. Parowiec „Essex County” z ładunkiem i pasażerami na pokładzie zmierza do Rockport w stanie Massachusetts. Nagle latarnia morska na Beacon Island gaśnie. Pogrążony w ciemnościach na niebezpiecznych wodach statek rozbija się o pobliskie skały. Badacze znajdują się w małej wiosłowej łódce, zdani na łaskę oceanu, podczas gdy wokół powoli rozpętuje się groźna burza. Ich jedyną nadzieją jest próba dotarcia do Beacon Island, skąd mogą nadać sygnał alarmowy i gdzie mogą dowiedzieć się, dlaczego latarnia zawiodła.
Dziękujemy serdecznie Mistrzom Gry – Przemkowi Błaszczeciowi, Tomkowi Dziedzicowi, Dawidowi Kaczmarkowi Wojciechowi Krzymińskiemu, Arkowi Mielczarkowi, Kubie Szatkowskiemu i Maćkowi Szydłowskiemu – za poprowadzone sesje. Po raz kolejny zabraliście uczestników „Kości” we wspaniałą podróż po świecie wyobraźni.
Tekst: M. Mroczek
Foto: I. Ginett
You must be logged in to post a comment.