Trochę słodko, trochę słono czyli kwietniowe eRPeGi w Pałacu

Kwiecień, plecień …. mówi polskie przysłowie i tak też działo się na kwietniowych „Kościach”. Dla jednych były to sesje pełne sławy i chwały, innym przytrafiły się mroczne tajemnice w klaustrofobicznych miejscach. Trudno oddać ogrom emocji, jaki tym razem towarzyszył naszym przygodom, bowiem każda miała w sobie coś wyjątkowego i każdej nasi gracze poświęcili się bez reszty (nawet doprowadzając Mistrza Gry do białej gorączki!). W wyjątkowo kameralnym gronie udało nam się osiągnąć to, w czym RPG przoduje w stosunku do innych gier – intymność i silną imersję. A okazji do „zanurzenia” świat gry było kilka. Można było zagrać w:

  • „Neuroshimę”, gdzie grupa komunistycznych zabijaków zdecydowała się na skłócenie ze sobą trzech gangów. Niestety, konsekwencje przerosły dwie postacie, które w ostateczności trafiły „do piachu”.
  • „Warhammera FRP” (4 ed.), gdzie z kopalni soli „Hammerstein” znajdującej się w Księstwie Granicznym, zniknęli bez śladu wszyscy górnicy. Śledztwo wskazywało m.in. na ucieczkę przed wierzycielami, jednak kolejne tropy prowadziły do porwania przez gobliny. Bohaterom udało się pokonać ich przywódcę, szamana Uzbalga, i dotrzeć do serca podziemi, gdzie porwani wykorzystywani byli do niewolniczej pracy. Na końcu jaskini spotkali człowieka zespolonego z grzybnią, mającego chrapkę na Bohaterów. Na szczęście udało im się pokonać mutanta i uciec przed wybuchem gazu.
  • „Zew Cthulhu” – sesja dziejąca się na Dzikim Zachodzie, gdzie w górniczym miasteczku Lake Town dochodzi do wybuchu w kopalni. Ofiarą okazuje się jeden człowiek – inżynier, a winą za wszystko tamtejszy pastor obwinia grzech chciwości, który doskwiera mieszkańcom wraz z odkryciem złota w górach. Sytuacja wyglądałaby na normalną, gdyby nie nocne wymordowanie wszystkich kobiet obecnych na czuwaniu nad zwłokami w domu wdowy. Zadaniem Badaczy Tajemnic było dowiedzenie się, co spowodowało ten krwawy mord i co z tym wspólnego miała najstarsza obywatelka miasteczka – Mateczka Osborne? Pastor mówi, że to Duch Chciwości, ale Indianie z plemienia Ute znają inną wersję wydarzeń.
  • „Masks: A New Generation” gdzie trójka licealistów uczęszczających do jednej szkoły, a która w nocy przywdziewa maski i staje się superbohaterami, konfrontuje się z potężnym psionikiem mieniącym się „Królem Bezprawia”. Najpierw udaremniają jego plan rozprowadzania w ich szkole piorącego mózgi narkotyku nazywanego „Ambrozją”, by później skonfrontować się z nim samym i wsadzić go do więzienia.
  • „Gwiezdne Wojny” – Agenci Rebelii podczas ostatniej misji zostali złapani i osadzeni w imperialnej celi. Podczas przesłuchania Oficer polityczny podstępem i manipulacją starał się dowiedzieć, gdzie znajduje się flota Rebelii. Gracze jednak nie dali się podejść i dzięki ukrytemu agentowi udało się im uciec z więzienia, ratując również innych Rebeliantów. Podczas ucieczki doszło do spotkania z Inkwizytorem – Mrocznym Jedi. Jeden z graczy doświadczył „przebudzenia mocy” i niczym Rey stanął w obronie drużyny. Walka na moc była krótka i zakończyła się zwycięstwem bohatera. Drużyna uciekła z pokładu statku więziennego i wraca do floty. Tam dowiadują się o nowej niszczycielskiej broni Imperium. Przed nimi ostateczne starcie.

Dziękujemy ogromnie naszym Mistrzom Gry – Dawidowi Kaczmarkowi, Wojciechowi Krzymińskiemu, Kosmie Sochańskiemu, Maćkowi Szydłowskiemu – za przygotowanie i przeprowadzenie sesji. Dzięki Wam nasza inicjatywa może już czwarty rok przybliżać młodemu pokoleniu narracyjne gry fabularne i frajdę za nimi idącą.

Tekst: M. Mroczek
Zdjęcia: I. Ginett