Troszkę inny Andersen
Kto z nas nie zna baśni Hansa Christiana Andersena? Od małego mamy z nimi styczność czy to w domu, czy to w szkole. Razem z innymi czytelnikami współczujemy dziewczynce z zapałkami, kibicujemy Gerdzie, chcącej odzyskać swego brata z rąk Królowej Śniegu i wraz z dworzanami śmiejemy się z nagości króla. Ci którzy nie sięgają zbyt często do książek, mogą z łatwością odnaleźć Andersenowskie motywy w kinematografii dzięciecej i młodzieżowej. W kwietniu, miesiącu w którym przypada rocznica urodzin pisarza, postanowiliśmy wraz z Mistrzami Gry zainspirować się baśniami z dzieciństwa i przygotować sesje RPG, nawiązujące w swej tematyce do wybranych utworów Duńczyka. Do wyboru były cztery sesje:
- inspirowana „Królową Śniegu”, w której Odmieńcy (postacie graczy) byli zniewoleni przez tytułową królową, a których zadaniem było odzyskanie łyżeczek skradzionych przed podróżnika Lionela. Jednocześnie mieli przyprowadzić go żywego przez oblicze Jaśnie Wielmożnej. Mimo że udało im się zdobyć skradzione przedmioty, podróżnik wykorzystał nieuwagę Odmieńców i teleportował się do innego świata („Changelling: The Lost”),
- kolejna nawiązująca do „Królowej Śniegu”, ale w otoczce fantastyczno – naukowej, gdzie dzielna drużyna dostała misję zinfiltrowania pałacu lodowej elfki o pseudonimie „Królowa Śniegu”. Dodatkowo mieli za zadanie uwolnić zniewolonych lodowych barbarzyńców. Sesja obfitowała w konflikty wewnątrz drużyny, co mogło doprowadzić do nieukończenia misji („Crystalicum: Kryształowa Gra Fabularna”),
- inspirowana „Krzesiwem”, w którym grupa nieokrzesanych kosmicznych archeologów starała się przeprowadzić wykopaliska na obszarze świątyni Faraona Nerevara. Na drodze stanęli im: bardzo skąpy szejk, konkurencyjni badacze oraz własne ambicje co do samej wyprawy. Na szczęście zgodnie położyli ręce na mumii faraona, zdobywając pogrzebane z nim magiczne krzesiwo, które zmieniało wszystko ,co spalił skrzesany nim ogień, w złoto („Gasnące Słońca”),
- inspirowana „Małą Syrenką”, dziejąca się w latach dwudziestych w Nowym Londynie – sesja kryminalna, w której Badacze Tajemnic wyruszają rozwiązać zagadkę, której każdy następny krok odstręcza ich od następnego. Odwiedzają szpital psychiatryczny, nawiedzoną latarnię, napotykają kultystów dziwnego boga, zaś w jednym z mieszkań – w wannie – natrafiają na stworzenie podobne do andersenowskiej syrenki, lecz które w przeciwieństwie do baśniowego pierwowzoru nie jest dla nich przyjazne („Zew Cthulhu”).
Dziękujemy wszystkim Mistrzom Gry – Tomaszowi Chmielewskiemu, Markowi Kaczmarkowi, Wojciechowi Krzymińskiemu, Kosmie Sochańskiemu – za przygotowanie i przeprowadzenie baśniowych sesji. Dziękujemy również za chęć propagowania narracyjnych gier fabularnych wśród dzieci i młodzieży. Bez Was nasza misja byłaby niepełna.
Tekst: M. Mroczek
Zdjęcia: W.Witkowska- Kulas, M.Mroczek
You must be logged in to post a comment.