„Kości zostały rzucone” – relacja z dwunastego spotkania
Dwunasta odsłona imprezy „Kości zostały rzucone. Sobota z RPG” upłynęła pod znakiem wróżb, walk z przeznaczeniem oraz poszukiwań skrywanych tajemnic. Ośmioro Mistrzów Gry przygotowało swoje sesje, inspirując się Andrzejkowym nastrojem oraz zabawami. Zanim jednak Gracze zasiedli do stołów i dali się wspólnie ponieść sile wyobraźni, wysłuchali krótkiej prelekcji o obozach zimowych oraz wakacyjnych poświęconych RPG. Dwaj Mistrzowie – Tomek i Wojtek – będąc doświadczonymi w tego typu formach wypoczynku, opowiedzieli o idei takich kolonii oraz najważniejszych punktach programu. Uczestnicy obozów nie tylko grają sesje RPG, ale również uczą się walki mieczem, strzelania z łuku, tworzą własne kostiumy oraz rekwizyty, a co najważniejsze odpoczywają w przyjemnej atmosferze. Prelekcja spotkała się z żywym odbiorem ze strony uczestników „Kości”.
W listopadzie można było zagrać w:
- „Świat Mroku”, w którym grupa ludzi miała za zadanie spotkać się z tajemniczymi Prorokami Tronu, frakcją magów utrzymujących świat w stanie ciągłego upadku,
- „Neuroshimę”, w której to drużyna miała za zadanie dowiedzieć się, czy roboty mają sny, a jeżeli tak, to musieli pozbyć się z nich tej resztki świadomości dla dobra świata,
- „Warhammera”, gdzie zadaniem drużyny było odnalezienie wieszczki poszukiwanej przez łowców czarownic,
- „Potter World”, w którym troje absolwentów Hogwartu wraca po 17 latach do macierzystej szkoły na zjazd byłych uczniów i gdzie spotykają „kolegów”, których lepiej nie widywać na ulicy,
- „Klanarchię”, w której gracze mieli za zadanie rozwikłanie tajemnicy Patriarchów w celu ratowania wioski pełnej spaczenia,
- „Caerbannog”, gdzie szlacheckie rodzeństwo zostaje wezwane po latach rozłąki w celu wypełnienia ostatniej woli ojca, dotyczącej starej rodzinnej tragedii,
- „Dungeons & Dragons”, w którym grupa awanturników zmierzyła się z plemieniem orków, będącym pod przywództwem potężnego czarnoksiężnika, przyzywającego duchy i ożywiającego zmarłych,
- „Adventurers!: Upadek”, gdzie grupa niedawno sprzedanych niewolników, wydostawszy się z niewoli, napotyka na swej drodze skomputeryzowane upadłe Miasto Bogów, do którego zasilenia będzie potrzebna krew jednego z towarzyszy.
Całe przedsięwzięcie zostało bardzo ciepło przyjęte przez uczestników imprezy, dlatego chcielibyśmy podziękować naszym nieocenionym Mistrzom Gry: Weronice Witkowskiej, Miłoszowi Burzecowi, Mateuszowi Kobylańskiemu, Tomaszowi Kozaniowi, Wojciechowi Krzymińskiemu, Kosmie Sochańskiemu oraz Wojciechowi Zasze. Dzięki Wam udało nam się na chwilę przenieść w inny świat i przekształcić go w dobrą, twórczą lekcję.
Tekst: M. Mroczek
Zdjęcia: I. Ginett
You must be logged in to post a comment.