„Kości zostały rzucone” – po raz dziesiąty!
Pałacowy sezon na gry fabularne uznajemy za otwarty. Pierwsze po wakacjach „Kości zostały rzucone. Sobota z RPG” są już za nami, a trzydziestka szczęśliwców miała okazję uczestniczyć w ich oficjalnym rozpoczęciu. Po rekordowym odbiorze bezpłatnych biletów nie mogliśmy się doczekać weekendowego spotkania z nowymi jak i nieco starszymi uczestnikami. Tradycyjnie rozpoczęliśmy od przypomnienia regulaminu imprezy, a następnie jeden z Mistrzów Gry, Dawid, pokrótce opowiedział nie tylko o tym, czym są gry wyobraźni (RPG), ale również przypomniał kilka istotnych zasad osiągnięcia satysfakcji z samej gry i odgrywania. Dla niektórych było to jedynie przypomnienie, ale dla zupełnych nowicjuszy w temacie była to wartościowa lekcja. Uczestnicy dowiedzieli się również, jakie warunki trzeba spełnić, by zostać Graczem Roku oraz jak wielki wpływ mają na nadanie któremuś z Mistrzów lub Mistrzyń tytułu Mistrza Roku. Po części organizacyjnej nadszedł czas na długo wyczekiwane sesje.
Na rozpoczęcie sezonu naszym graczom zostały zaserowowane sesje głównie w klimacie fantasy, ale znalazły się również odstępstwa od tego. Oto lista tego, co można było przeżyć podczas wrześniowych „Kości”:
- „Wolsung: Magia Wieku Pary” – przygoda pt. „Morderstwo w pociągu” – detektywistyczna historia inspirowana twórczością A. Christie, w której gracze wcielali się w postacie niziołczych detektywów, których umysłów nie powstydziłby się sam Hercules Poirot.
- „Zew Cthulhu” – gracze wcielili się w członków geologicznej ekspedycji w rosyjskiej tundrze, skąd musieli uciekać przed szponami szaleństwa przedwiecznych bogów.
- „Księżniczka i smok” – grupa bohaterów próbuje ratować księżniczkę z łap smoka. Dokonując trudnego wyboru, uwalniają złą czarownicę, która być może jako jedyna jest w stanie pokonać smoka.
- „Warcraft” – oddział weteranów, składający się z trzech orków i taurena (istoty minotauropodobnej), miał za zadanie odnaleźć zaginionych dyplomatów Hordy w piekącym słońcu sawanny.
- „Świat Mroku” – paru znajomych, którzy zasiedli wieczorem do spokojnej gry w karty, odkrywa, że ich blok nawiedził niewyobrażalny horror, któremu należy stawić czoła.
- „Dungeons & Dragons” – pięcioro wybrańców zostało cofniętych w czasie, by zapobiec wyginięciu dwóch ras. Historia wydawałaby się prosta, gdyby nie fakt, że pod jej koniec należało zmierzyć się z awatarem jednego z bogów.
- „Pokémon” – gracze wcielili się w uczniów, z których klasy uprowadzano rówieśników. Śledztwo zaprowadziło ich na cmentarz, gdzie znaleźli magiczną monetę oraz musieli stoczyć pojedynek ze złowieszczym Zespołem R. Walka na pokemony oraz siła przyjaźni i współpracy przechyliła jednak szalę zwycięstwa na ich stronę.
Serdecznie dziękujemy naszym Mistrzom Gry: Weronice Witkowskiej, Miłoszowi Burzcowi, Dawidowi Kaczmarkowi, Mateuszowi Kobylańskiemu, Markowi Kozłowskiemu, Michałowi Oklejakowi oraz Kosmie Sochańskiemu za wielki wkład w organizację naszej imprezy oraz poświęcony czas. Wierzymy, że Wasza pozytywna energia zakiełkuje wśród naszych uczestników i że dzięki temu coraz więcej osób będzie twórczo spędzała czas, grając w gry fabularne.
Tekst: Marcel Mroczek
Zdjęcia: Izabela Ginett
You must be logged in to post a comment.