Turniej żeglarski i 35-lecie jachtu „Zryw”
Tematem wiodącym tegorocznej edycja Turnieju Żeglarskiego zorganizowanego przez Szkołę Podstawową Nr 5 był jubileusz 35-lecia jachtu „Zryw”. Do turnieju przystąpiły 4-osobowe drużyny uczniów ze Szkolnych Kół Edukacji Wodnej i Żeglarskiej przy Szkole Podstawowej Nr 1, 5, 11, 14, 23, 37, 42, 44, 45, 56, Centrum Żeglarskiego. W Komisji zasiadł kapitan Zrywu p. Mieczysław Ircha, p. Bożena Godlewska, p. Irena Perkowska oraz załoga jachtu „Zryw”.
Dzieci ze szkolnych kół edukacji, w pierwszym etapie konkursu miały do rozwiązania przygotowany przez p. Elę Rajewską, opiekuna SKEM z SP 5, test o jachcie „Zryw”. Pytania dotyczyły między innymi: kim jest matka chrzestna jachtu, jacy kapitanowie dowodzili Zrywem lub które miejsce w TTSR 2008 zajął „Zryw”? Wszystkie drużyny były świetnie przygotowane i nikt nie miał wątpliwości odpowiadając na zadane pytania.
Gdy drużyny oddały wypełnione karty testowe Kapitan Mieczysław Ircha zaprezentował z dumą historie i zdjęcia swojego jachtu. Wszyscy z zaciekawieniem słuchali opowieści kapitana i oglądali prezentację. Kolejnym zadaniem konkursowym było układanie puzzli z obrazkami marynistycznymi oraz krzyżówka dotycząca wiedzy żeglarskiej, a ostatnia kategoria konkursowa dotyczyła wiązania węzłów żeglarskich.
Po wspaniałej rywalizacji drużyn wszyscy uczestnicy wraz z p. Bożena i Irenką z Komisji, zaśpiewali szanty p. Wacława Jefimowicza, a Opiekunowie SKEM przy refrenie dołączali do rozśpiewanych dzieci.
I nagle… pisk, radość dzieci… na sali wnoszą niespodziankę przygotowaną przez organizatorów konkursu – pyszną, pachnącą pizzę!
Po podsumowaniu wszystkich kategorii konkursowej wyniki wyglądały następująco:
- I miejsce zajęła drużyna gospodarzy, czyli Szkoła Podstawowa Nr 5;
- II miejsce zajęła Szkoła Podstawowa Nr 56;
- III miejsce ex aequo zajęli uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 1 i 37.
Na zakończenie po wręczeniu pamiątkowych dyplomów i nagród wszyscy stanęliśmy do pamiątkowego zdjęcia.
tekst i zdjęcia: Monika Maćkowiak
You must be logged in to post a comment.