„W lustrzanej sali” – Wychowanie przez Czytanie
Styczniowe spotkanie w ramach projektu „Wychowanie przez czytanie” metodą Kamishibai w Pracowni Rozwoju Muzyczno-Ruchowego, nosiło tytuł: W LUSTRZANEJ SALI. Dzieci wysłuchały historii dwóch piesków, które znalazły się w zamkowej sali, pełnej luster. Jeden z nich przestraszył się sfory psów, warczał, szczerzył kły, był gotowy do walki, by w końcowym efekcie uciec. Drugi zaś, kiedy trafił do tej samej sali balowej z tysiącem luster, ucieszył się na widok towarzyszy do zabawy. Cały dzień minął mu na psotach w dobrym towarzystwie.
Dzieci poznały dwie różne postawy wobec świata – negatywną oraz pozytywną. Starsi uczestnicy rozmawiali o uczuciach, nazywali je i klasyfikowali, dopasowując je do pacynek emocji. Młodsi za pomocą kart „uśmiechu” oraz „smutku” okazywali swoje emocje w zabawie „Co czujesz kiedy…”. Uczestnicy poznali karty pozytywnej inspiracji, które za pomocą radosnej grafiki i pozytywnego przesłania, poprawiają nastrój. Uczestnicy wykonali własne karty inspiracji. Muzycznym tłem naszego spotkania była „Piosenka Radości”.
Iga Kamela i Marcin Kurylak
You must be logged in to post a comment.