„Zombie, demony i nawiedzone domy” –
Listopad na „Kościach” zawsze stoi pod znakiem dreszczyku, horroru i niesamowitości. Z uwagi na okalające go święta – Halloween, Święto Zmarłych, Zaduszki, a ostatecznie Andrzejki – Mistrzowie Gry bardzo chętnie sięgają po wszelkiego rodzaju nadprzyrodzone motywy lub pełne jesiennej zadumy atmosfery na sesjach. Dzięki grom wyobraźni jesteśmy w stanie eksplorować nie tylko znane literackie motywy, ale również kontynuować tradycje naszych dziadów i pradziadów do snucia opowieści pełnych metafizycznego zagrożenia. Zatem w co można było zagrać w listopadzie?
- „Zew Cthulhu – Podgrodzie. Rzeczpospolita Dziecięca” – Rok 1952 – czasy stalinizmu. Grupa kolonistów ze Śląska rozpoczyna wakacyjny obóz. Dzieci w ramach „wkupienia się” w grupę starszych, spędzają noc w nawiedzonym domu. Plan spala jednak na panewce, gdy gubią się wśród Buczynowej Alei. Na pomoc dzieciom niespodziewanie przychodzi noszony w kieszeni, dziwny kamień. Jednak, nim skończy się noc, przyniesie on zagładę Dziecięcemu Miasteczku.
- Maledictown to miasto zamieszkane przez pełen amalgamat istot rodem ze światów fantasy, które 3000 lat temu ucierpiało w wojnie z wyklętymi w nim ludźmi. Tutaj grupa detektywów z miejskiej policji pełnej wampirów, demonów czy orków przeprowadza śledztwo w związku z morderstwem. W jego wyniku detektywi skonfrontować musieli się z krasnoludzką sąsiadką kociarą, gnomim antykwariuszem, czy smoczym bossem maffi, by w końcu pokrzyżować plan ludzkiej wiedźmy i jej kultu, chcących tak jak przed 3000 laty doprowadzić do inwazji ludzi na świat z baśni.
- „Cypher RPG – Czarna Kompania” – Bóg Bólu to czarodziej i tyran miasta Cho’n Delor, wynajął najlepszą na świecie grupę najemników – Czarną Kompanię (postacie graczy). Sierżant Flaszka wezwał ich do siebie i zlecił im misję rozpoznawczą. Szpiedzy donieśli mu, że oddział dziesięciu jeźdźców wyruszył z miasta Dziwactwo Drugie. Kierują się do Czerwonego Fortu, który od wielu pokoleń jest ruiną. Jeźdźcami dowodził czarodziej Ćma, który zamierzał pobrać trochę soku z magicznego drzewa, jakie zostało zasadzone w podziemiach fortu wiele lat temu. Zadaniem graczy było stoczyć zaciekłą walkę z Ćmą i jego kawalerią.
- „The Witcher RPG” – Grupa najemnych łowców potworów, Wiedźminów, została wynajęta przez ekspansywne cesarstwo Nilfgaardu do wytropienia i zlikwidowania bestii, która zaatakowała cesarski spichlerz w jednej z okupowanych wsi. W toku śledztwa okazało się, że tropione bestie to opiekuńcze demony, pomagające buntownikom walczącym z okupantem. Wiedźmini stanęli przed wyborem – wmieszać się w lokalny konflikt lub odejść ryzykując utratę wynagrodzenia.
- „OHET” – Grupa awanturników jest świadkiem upadku meteoru w Mrocznej Puszczy. Dziwne zachowanie niektórych mieszkańców wioski przekonuje ich, że warto zbadać miejsce upadku. Po wyprawie przez las i pokonaniu patrolu gnolli, docierają do wielkiej rozpadliny, na dnie której stoi potężna wieża, a na jej szczycie błyska lekkie światło. Zadaniem Graczy było zbadanie tajemniczej budowli i odnalezienie ważnego artefaktu.
- „D&D 5ed.” – Grupa poszukiwaczy przygód przebywająca w Neverwinter otrzymuje zlecenie dostarczenia paczki do dzielnicy objętej zarazą. Na miejscu gracze odkrywają spisek. Zmarli podczas zarazy zostają zamienieni w zombie. W ten sposób powstała armia mająca zniszczyć miasto. Bohaterowie mają nowy cel: powiadomić władze miasta o zagrożeniu, lecz tym razem staną naprzeciw ożywieńczej armii.
Dziękujemy serdecznie Mistrzom Gry – Weronice Witkowskiej-Kulas, Dawidowi Kaczmarkowi, Mateuszowi Kobylańskiemu, Wojtkowi Krzymińskiemu, Kosmie Sochańskiemu i Maćkowi Szydłowskiemu – za zabranie uczestników „Kości” w niezwykłe podróże pełne fantastycznych wrażeń.
Tekst: M. Mroczek
Foto: I. Ginett
You must be logged in to post a comment.