Podczas pałacowej gry przygodowej, która odbyła się na zakończenie pierwszego turnusu półkolonii w Pałacu Młodzieży, uczestnicy wszystkich grup wybrali się na wycieczkę po Pałacu. Musieli rozwiązać pewną zagadkę i pomóc królowi odzyskać koronę.

Król Lul jest zatroskany i nieszczęśliwy, bo bez korony nie może pokazać się poddanym. Komnat jest wiele a król sam jeden… Potrzebuje pomocy i prosi o nią dzieci. Informuje, że w pałacowych zakamarkach są ukryte wskazówki: „jak brzmi zaklęcie”, które pomoże otworzyć kufer, w którym zamknięta jest korona. Aby uzyskać tę informację dzieci muszą do nich dotrzeć i wykonać różne zadania (ułożyć puzzle, odpowiedzieć na pytania związane z naszym miastem, udzielaniem pierwszej pomocy, zaśpiewać piosenkę lub zatańczyć).  Każda grupa otrzymała mapę, a następnie wszyscy wyruszyli na zwiedzanie pałacowych zakamarków. Spotkali tam tajemnicze postacie i wspólnie z zespołem rozwiązywali ciekawe zagadki, dobrze przy tym się bawiąc. Po uroczystym otwarciu kufra król był przeszczęśliwy, że odnalazł koronę. Postanowił podzielić się z dziećmi złotym, słodkim skarbem rozdając im złote monety!