Powracamy do życia, czyli o XX „Kościach”

Październikowe, pierwsze w tym roku szkolnym, „Kości” już za nami. Trzymiesięczna przerwa oraz kilka zmian organizacyjnych lekko odbiły się na naszej frekwencji, ale to jedynie zachęca nas do dalszego doskonalenia naszej eRPeGowej imprezy. Mamy nadzieję, że dzięki temu nowe pokolenie graczy zawita w progi Pałacu Młodzieży, by chcieć czerpać radość, a przede wszystkim przyjemność z gier wyobraźni. Pozwoli to też tym, którzy już wcześniej mieli styczność z tą formą rozrywki na wymianę doświadczeń nie tylko z naszymi Mistrzami Gry, którzy sami wciąż chcą się szkolić w „mistrzowaniu”, ale i z mniej doświadczonymi uczestnikami, którzy dopiero połykają haczyk.

Nasze spotkanie tradycyjnie rozpoczęło się od zapoznania wszystkich z regulaminem oraz przedstawienia porządku imprezy. Była mowa zarówno o możliwości zostania Graczem Roku jak i Mistrzem Roku. Odpowiedziano na pytania od strony uczestników i wspomniano o wcześniejszych edycjach „Kości”. Potem nadszedł moment na wybór Mistrza. A było w czym wybierać! Nasi gracze mieli do wyboru:

  • „Gwiezdne Wojny”, w których grupa badaczy, wracając z oględzin Świątyni na wzgórzu Tellec, postanowiła odwiedzić wioskę w jej dolinie. Właśnie w tym miejscu odbywał się Festiwal Zmarłych, podczas którego podobno pokazują się zmarli i spełniają życzenia. Zwiedzając okolicę, mieli za zadanie pomóc przygotować wszystko co potrzebne do odprawienia specjalnego świątecznego rytuału.
  • świat „Warhammera” (2ed.), w którym grupa awanturników wykonywała zlecenie dla miejscowego alchemika, który okazał się kimś innym, niż za kogo się podawał. W toku przygody bohaterowie musieli zdecydować o jego losie. Wszystko rozgrywało się w czasie obchodów święta Hexensnacht – Nocy Wiedźm.
  • system „Świat Mroku”, gdzie Graf von Trümmerhaufen, jeden z pomorskich Prawdziwych Faerie, porwał postaci graczy do swojej rezydencji, aby wzięli udział w zabawie z okazji Święta Zmarłych.
  • świat „Maga: Wstąpienie” ,w którym Kabała magów musiała przechwycić transport magicznych przedmiotów spod nosa Technokracji.
  • inną odsłonę „Warhammera” (2 ed.), w której trójka śmiałków zostaje zaproszona na bal z okazji Święta Zmarłych, lecz po drodze odkrywa, że bal stanie się celem ataku armii (która okazała się później armią nieumarłych). Całej akcji przypatruje się bóg Chaosu, który ma wobec bohaterów bardzo ciekawe plany.

Wszystkie sesje, co widać po opisach, inspirowane były zarówno świętem Halloween jak i Świętem Zmarłych.

Dziękujemy ogromnie naszym Mistrzom Gry: Marcinowi Białowąsowi, Miłoszowi Burzecowi, Wojtkowi Krzymińskiemu, Mateuszowi Kobylańskiemu oraz Michałowi Oklejakowi za przygotowanie dla naszych uczestników tych sesji i za oddanie, z jakim traktują naszą imprezę.

Zdjęcia: I. Ginett, M. Mroczek
Tekst: M. Mroczek


Dodaj komentarz